Prohledat tento blog

pondělí 20. prosince 2010

Definice Merchandisingu

Články na tomto blogu nejsou dále aktualizovány. Pro aktuální informace o licenčních smlouvách přejděte na www.jindrasulcova.cz.

S pojmem merchandisingu se setkáváme ve dvou různých významech:

  • Soubor činností na prodejně směřujících k tomu, aby se správné zboží nacházelo na správném místě.

  • Způsob zvyšování atraktivity zboží / služeb pro koncového zákazníka.

Pro nás je důležitý druhý z uvedených významů.

Merchandising můžeme definovat jako sekundární reklamní zhodnocení atraktivních ikon (ať už fiktivních postav, znaků, log, sloganů nebo skutečných osobností) mimo oblast jejich obvyklé působnosti, založené na síle asociace dobrého jména těchto ikon, a z toho vyplývajícího podstatného zvýšení atraktivity zboží a služeb, které jsou těmito ikonami označené.

Takto popsaný licenční merchandising spadá převážně do oblasti práva autorského a osobnostního. Předmětem merchandisingu však může být i významná sportovní událost, která je doprovázena celou řadou propagačních předmětů produkovaných a distribuovaných na základě smlouvy o merchandisingu.

Předmětem merchandisingu mohou však být i "proslulé" ochranné známky, které se u spotřebitelů staly natolik silnými, že jejich umístění na výrobcích povede k zvýšení atraktivity a tím i odbytu daného zboží.

Žádné komentáře:

Okomentovat