Prohledat tento blog

neděle 2. ledna 2011

Smlouva o merchandisingu (merchandisingová smlouva)

Články na tomto blogu nejsou dále aktualizovány. Pro aktuální informace o licenčních smlouvách přejděte na www.jindrasulcova.cz.
Smlouva o merchandisingu je někdy označována jako speciální typ licenční smlouvy.

Typické obsahové náležitosti smlouvy o merchandisingu:

1.    Preambule
2.    Objekt merchandisingu
3.    Předmětná práva, k jejichž užití je dáván souhlas
4.    Přehled smluvních produktů
5.    Smluvní území
6.    Rozsah licence
7.    Doba trvání smlouvy, možnosti ukončení, následky ukončení
8.    Licenční poplatky
9.    Platební podmínky
10. Právo auditu účetní evidence
11. Marketingový plán
12. Zajištění kvality licencovaných produktů
13. Odpovědnost za vady výrobku
14. Odpovědnost za škodu smluvních stran
15. Podmínky uvedení licencovaných produktů na trh
16. Povinnosti nabyvatele licence vztahující se k prodeji licencovaných produktů
17. Poskytovatelova povinnost udržovat předmětná práva v platnosti
18. Registrace licenční smlouvy
19. Porušování předmětných práv ze strany třetích osob
20. Příslušnost k řešení sporů
21. Rozhodné právo u smluv s mezinárodním prvkem
22. Závěrečná ustanovení

Na rozdíl od smlouvy licenční či franchisingové, nemusí se nutně jednat o střednědobý až dlouhodobý smluvní vztah, délka platnosti a účinnosti smlouvy bude záležet především na typu nehmotného statku, který tvoří předmět merchandisingu.Typicky bude kopírovat marketingový cyklus na primárním trhu se vyskytujícího zboží, jehož prodej je merchandisingovými produkty podporován.